Sep 7
Automobilinių švino akumuliatorių pakrovimas
Turiu tokį sena tarybinį automobilinių švino akumuliatorių pakrovėją. Reguliuojama krovimo srovė, maitinamas 220V, krauna 12/6V akumuliatorius.
Garsiai veikiantis, transformatorinis senas aparatas. Nekartą naudotas žiemą, kadangi akumuliatoriai prie žemos temperatūros žymiai greičiau išsikrauna.
Tačiau internete paskaičius apie akumuliatorių gamintojų rekomendacijas kaip turėtų būti prižiūrimas akumuliatorius, susimąsčiau ar šis senas aparatas negadina man kraunamo akumuliatoriaus. Kraudamas visad atsuku celių dangtelius ir papildau jeigu reikia distiliuotu vandeniu, tačiau labai greitai akumuliatorius pradeda virti. Kraunu visad gan žema 3-4A srove, nors akumuliatorių gamintojai siūlo naudoti 1/10 akumuliatoriaus talpos kas mano atveju 63ah/10 būtų 6.3A.
Po valandos krovimo 4A srove, pamatavau įtampą ant akumuliatoriaus elektrodų kažkas apie 15,5V. Rankiniu būdu mažinu srovę iki 2A, krenta ir įtampa bet po kiek laiko ji vėl pakyla virš 15V.
Internete pilna instrukcijų, bei pamokymų, jog negalima krauti automobilinių akumuliatorių ypatingai aukšta įtampa. Labiausiai patiko aprašymas pateiktas http://www.powerstream.com/SLA.htm kur pateikiamos krovimo įtampų bei elektrolito virimo įtampų reikšmės prie skirtingų aplinkos temperatūrų. Tarkim 20C temperatūroje leidžiama krovimo įtampa 14,58-15,18V.
Elektronikos forumuose rasta idėja, kad seniau mūsų rozetėse buvo 220V įtampa, dabar perėjom prie europietiško standarto ir turim 230V. Dėl tokio skirtumo, galbūt ir susidaro krovimo metu 1V didesnė įtampa, nes ir mano senas tarybinis krovimo aparatas pritaikytas 220V.
Vėliau atsiradus progai išmėginti žymiai naujesnį Itališką deca pakrovėją, vėlgi atlikau matavimus krovimo metu.
Šis aparatas jau pritaikytas 230V, tad galbūt ir kraunant akumuliatorius nebus viršyta 15V įtampa.
Pradedam bandymus, pajungiam gnybtus ir po 22min nuo krovimo pradžios pirmieji rezultatai. Įtampa vėlgi smarkiai pašokusi iki 15,6V, krovimo srovė automatiškai šiek tiek krenta kai įtampa kyla:
Palaukiu dar, įtampa kyla toliau 15,9V:
Nutariau, kad užteks čia virint tą akumuliatorių, perjungiu į lėtą krovimą. Šiuo atveju srovė labai nukrenta, įtampa apie 15V ir kyla:
Taigi kraunant automobilinį švino akumuliatorių namie, įtampa visais atvejais yra aukštesnė nei 15V, kadangi elektrolitas papildomas, dangteliai kraunant atsukti, tai galbūt toks iškrauto akumuliatoriaus krovimas ir nėra labai kenksmingas, tik dėl elektrolizės žymiai greičiau vyksta vidiniai akumuliatoriaus irimo procesai.
P.S. Jeigu turit kitokių modelių akumuliatorių pakrovėjų ir nepatingėsit krovimo metu pamatuoti įtampos, parašykit kokie rezultatai.
8 comments
8 Comments so far
Leave a comment
Mano pakrovėjas, pasiekęs 14.4V (jei neklystu) įtampą, automatiškai išsijungia.
Tikrai? Išmatuota tie 14,4? Nes bent tas Itališkas deca tai išsijungia tik kai per daug užkaista lyg
Mano pakrovėjas Deca automatinis. Jau apie 5h kraunu akumuliatorių (12V 62A/h, dangteliai atsukti), įtampa 14V.
Parašykit kaip toliau kinta įtampa.
Neseniai kroviau 4val įtampa nesiekė 14V, po to gan greit pasiekė 14,5 ir po 5,5val krovimo buvo užkilus iki 15,5V.
Kolkas nežinau, ar mano pakrovėjas sugedęs ar akumuliatorius blogas. Nes pajungus akumą mašina neužsikuria. Prijungėm žnyples, vuolia!
Jei bus kokių žinių/ išaiškės, kad pakrovėjo bėdos, parašysiu.
o as manau kad pas tave blogas minusas nuo akumo i korpusa
Gal parduodi tą seną tarybinį aparatą? visai paimčiau, tėvas labai tokio nori nes jo turėtas toks pats sugedo, o šiuolaikinių jis nepripažįsta 😀
Laikyk si daigta abiem rankom, rusiski pakrovejai turi unikalia savybe leidzia reguliuoti itampa. Kad gadina pasakos, kad pataiso tiesa. Jei svininis akumuliatorius stipriai issikrauna, prasideda sulfatizacijos procesas. Tie nauji, gudrus pakrovejai nebeuzkuria akumo, nes jis nepriima sroves, automatika nebekrauna. Rusiski sukelia itampa ir po kurio laiko akumas pradeda priimti krovima..